• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bästa sättet få igenom lån?

Computerskills

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 November 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Hej!
Jag satte mig i en väldigt svår sits för ett antal år sedan där blancolånen toppade på 970.000 kronor, får fortfarande svettningar av den tiden. Har lyckats komma ner sedan dess och har privatlån på totalt 330.000 kronor och krediter på 45.000 kronor. Två betalningsanmärkningar kvar där den sista går ut i maj. Har bostadslån på 1,2 miljoner där min del är halva.
Totalt antalkreditgivare är fem på blancolån, tre krediter och en för bolån.
Nu är det tyvärr så att jag behöver ett lån på minst 70.000 kronor för att klara skatten och inte åka på en ny anmärkning. Min riskprognos hos UC är 0,7 procent enligt MinUC och kreditscore mycket bra. Inkomst i fjol på 470.000 kronor.
Senast jag gjorde en låneansökan var i juli. Totalt antal kreditförfrågningar är fem senaste tolv månaderna.
Har funderat på om jag ska söka ett samlingslån med extra utrymme för de 70.000 kronor eller det bättre att bara söka det exakta beloppet? Spelar det någon roll vad man anger som anledning för lånet?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Moneybank

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
1 November 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Du brukar ju kunna söka en viss summa och sedan anger bankerna vilken summa de vill godkänna. :) kanske lika bra att försöka smälla allt i ett! Du kan ju skriva samla lån och eventuellt reparation i bostad eller liknande. Tror man kan förklara för dem. Lycka till :)
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
När ska skatten betalas? Det är väl inte förrän i slutet på nästa år, eller tänker jag helt galet? Mycket fint kreditbetyg trots anmärkning. När togs din senaste kreditupplysning?
Om du inte kan vänta till i maj så ansök redan nu och igen i maj när anmärkning är borta.

Sök samla lån för hela beloppet. 450.000, det är sällan bankerna har lösenkrav på exakt ALLT. Och i värsta fall får du ändra ansökan. Utan ny uc.
 

Computerskills

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 November 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Jag valde att söka ett samlingslån via Lendo och det gick igenom! Fick ett erbjudande via Remember och det blir även en lägre ränta än vad jag betalar nu. Otroligt skönt! Nu kanske kreditbetyget blir sämre en tid, men hoppas att det ser bra ut igen när anmärkningen försvinner i maj och man kan prova att söka ett ännu bättre.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Grattis! Betyget lär återhämta sig på bara ett par månader.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Grattis! Måste bara flika in och säga att rent spontant av att ha läst ditt inlägg så känns det ju som att UC's kreditbetyg hänger nästan helt uteslutande på vilken inkomst man har. har 30,000 kr på en enda kredit med 3 anmärkningar som går ut i januari respektive februari 2023 och ca 340k i inkomst. Har mindre bra i betyg (11,4). Har dessutom EN enda förfrågan, som också går ut i mars 2023.. hur fan är deras system uppbyggt egentligen? tycker väl att jag borde ha bra i betyg åtminstone.. men nä. Får hoppas det ordnar upp sig i februari-mars. ✌️
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Grattis! Måste bara flika in och säga att rent spontant av att ha läst ditt inlägg så känns det ju som att UC's kreditbetyg hänger nästan helt uteslutande på vilken inkomst man har. har 30,000 kr på en enda kredit med 3 anmärkningar som går ut i januari respektive februari 2023 och ca 340k i inkomst. Har mindre bra i betyg (11,4). Har dessutom EN enda förfrågan, som också går ut i mars 2023.. hur fan är deras system uppbyggt egentligen? tycker väl att jag borde ha bra i betyg åtminstone.. men nä. Får hoppas det ordnar upp sig i februari-mars. ✌️
Ja det är skumt betygsystem. Jag har 370.000kr inkomst, 100.000 billån, 4FF och 0 betalningsanmärkningar och UC betyg på 10,3. Det är ett skämt. Jag hade bättre UC betyg med 1 anmärkning, då hade jag 3,6. Hur är det ens lagligt?
 

Gino

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 November 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Ja det är skumt betygsystem. Jag har 370.000kr inkomst, 100.000 billån, 4FF och 0 betalningsanmärkningar och UC betyg på 10,3. Det är ett skämt. Jag hade bättre UC betyg med 1 anmärkning, då hade jag 3,6. Hur är det ens lagligt?
Du måste komma ner under 4ff stor skillnad
 

Gino

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 November 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Det kan inte handla om det. Jag hade 4FF när jag hade 1 betalningsanmärkning. Och betyg på 3,6. Hur kan helt plötsligt 4FF göra skillnad?
Jag vet att 4-5 ff jämfört 3 och mindre blir skillnad ... kolla när du kommer till 3ff så kan du skriva om det blir skillnad om inte då är det konstigt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp